Modding By Nico222 (Belgian3DM)

• Modding By Nico222 (Belgian3DM)

Bonjour à tous!

Alors voilà depuis quelques années je modélise quelques petites choses pour améliorer mon expérience de jeu sur les simulations agricoles.
      J'ai récemment entrepris un petit projet 3d.
      Etant un belge assez chauvin, constructeur local oblige.

Dezeure SW37.

Je vous propose ma page FB ou je dévoilerais aussi mes réalisations:
      facebook.com/Belgian3DM/

English (ReversoTraduct)
      Hello,
      So here I am for a few years modeling a few things to improve my experience of playing on agricultural simulations.

I recently undertook a small 3d project.

Being a Belgian quite chauvinist, local constructor obliges.

Dezeure SW37.

I propose you my FB page or I would also reveal my achievements:

facebook.com/Belgian3DM/

Voici la bête :D Ps; We Are Belgium!

• Un Modder de plus... Et motivé qui plus est.... Courage à toi et bienvenue...
      AMD Ryzen 2700X + Corsair H100x - 16Gb Ram - Curial 500Go SSD - Gigabyte RTX2080Ti Waterforce 11Go - 32'' FullHD Monitor - Logitech Saitek Heavy Equipment Bundle with 2 side controllers

:S
      My English is not perfect, thank you for being indulgent...
      Mein Deutsch ist nicht perfekt, Danke für ihr Verständnis...
      :S
    • @Nico222
      I'm not clear about the trailer's measurements but you can directly use the scripts, particles and other from silage trailers mods
      we must bear in mind that when copying it even if the scale does not matter, it is possible to fix it with the front and rear blockers that limit the load on both sides since this new fillmesh is dynamic

REVO26 has achieved this for its small trailers so to start copying it as is, although it is not correct in scale and when it works correctly you already fix it

I have done it with the help of points without mesh that allow to maintain the relationship between the nodes although the models are different so that when the copies almost all the connectors are already connected with what the possibility of error is minor, you already fix it for your model
    • Un peu de news, j'avance doucement car très peu habitué aux scripts sur ce jeu, mais petit à petit j'espèe y parvenir.
      première animation concernant l'ouverture de la porte.
      Les textures doivent encore être retravailler.

J'ai aussi quelques erreurs dans le log;

I progress slowly because very little accustomed to scripts on this game, but I hope to succeed.
      first animation concerning the opening of the door.
      the textures still have to be reworked.

I also have some errors in the log;

Display Spoiler
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-4WD_
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-LIGH-PARK
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-LIGH-LOWB
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-LIGH-HIBM
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-LIGH-WORK-FRNT
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-LIGH-WORK-REAR
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-LIGH-BEAC
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-MIRR-RIGH-HORZ
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-MIRR-RIGH-VERT
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-MIRR-LEFT-HORZ
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-MIRR-LEFT-VERT
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-ATTA-TPHF-ARMS-STOR
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-DOOR-LEFT
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-DOOR-RIGH
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-STER-ROT_
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-STER-HEIG
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-WIND-REAR
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-ATTA-TPHR
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-WIND-SUNR
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-WIND-SUNR-COVR
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-WIPR-FRNT
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-ATTA-TPIN
      2019-06-12 08:58:48 WARN in const char *__cdecl CNC::Game::GetString(const class C4::StringID &) const : Missing String-Table Entry: UACT-ENGI-OFF_

Edit
      Update; Désormais l’ensileuse détecte ma benne, mais après les premiers mètres dans le champ au travail cela cesse de fonctionner..

Now the forage harverster detect my trailer, but after some meters in the field, it no longer works..

The post was edited 1 time, last by Nico222 ().

• Dezeure SW37.

Toujours en test concernant la 3d de la marchandise présente dans la caisse, ensuite viendront les scripts des parties mobiles comme les ponts,ect et l'affinement de certaines part du modèle.

Still testing the 3d of the merchandise present in the crate, then will come the scripts of the mobile parts such as the bridges,ect and refinement of some part of the model.

Ensuite voilà d'ailleurs un pont type "boggie" d'une prochaine 3d en cours de réalisation...

Then there is a "boggie" of a next 3d being realized...

The post was edited 1 time, last by Nico222 ().